Dr. Christoff Hische
Contact information
Universität Tübingen
Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
Fachbereich Mathematik
Auf der Morgenstelle 10
72076 Tübingen
Office: C6A38 (Gebäude C).
Telephone: +49 7071 29 7 66 49
Email: hische [at] math.uni-tuebingen.de
Research interests / Projects
- Fano varieties with torus action
- Competencies in mathematical pedagogical content knowledge,
Link to the project at the Tübingen School of Education - College drop-out in Mathematics,
Link to the project at the Methodenzentrum Tübingen - Kognitive und motivationale Bedingungen von Mathematiklehrkräften für den effektiven Tablet-Einsatz im Mathematikunterricht,
Link to the project at the Leibniz-Institut für Wissensmedien
Publications and Preprints
- On canonical Fano intrinsic quadrics, to appear in Glasgow Mathematical Journal.
- On Fano threefolds with $\mathbb{C}^*$-action (mit M.Wrobel).
- Professional knowledge or motivation? Investigating the role of teachers’ expertise on the quality of technology-enhanced lesson plans (mit I. Backfisch, A. Lachner, F. Loose, K. Scheiter), Learning and Instruction, vol. 66, 2020, doi:10.1016/j.learninstruc.2019.101300.
- On the anticanonical complex (mit M. Wrobel).
- On torus actions of higher complexity (mit. J. Hausen und M. Wrobel), Forum of Mathematics, Sigma, 7, E38. doi:10.1017/fms.2019.35
- Fachwissenschaftliche und fachdidaktische Kompetenzen bei angehenden Gymnasiallehrer/innen der Mathematik (mit J. Glaesser, P. Kilian, J. Walz, F. Loose und A. Kelava), eingereicht.
Thesis
- On Fano Arrangement Varieties, Universität Tübingen, 2020
Talks
- 2020/01: "Intrinsische Quadriken", Oberseminar algebraische Geometrie, Eberhard Karls Universität, Tübingen
- 2019/12: "Der antikanonische Komplex", short talk, Eberhard Karls Universität, Tübingen
- 2018/09: "Combinatorial tools for Fano varieties", short talk at "Varieties and group action", IMPAN Warsaw
- 2018/03: "Kompetenzmodellierung und -entwicklung bei angehenden Gymnasiallehrkräften im Fach Mathematik: Ergebnisse eines Projektes der wissenschaftlichen Begleitforschung",
11. Bundeskongress der Zentren für Lehrerbildung und Professional Schools of Education, Flensburg, [slides] - 2018/01: "Kompetenzmodellierung und Kompetenzentwicklung in der Fachdidaktik Mathematik",
Oberseminar Fach- und Hochschuldidaktik, Eberhard Karls Universität, Tübingen , [slides] - 2017/11: "Varieties with a torus action of higher complexity",
Loughborough University - 2017/04: "Was ist Kompetenzmodellierung?",
Tübinger Fenster für Forschung, [poster]